Witaj na stronie Poradni Dietetycznej 4LINE

Nasiona CHIA

Chia z granatem

CHIA to ostatnio niesamowicie modny produkt. Jedak czy warto go włączać do diety?
Nasiona Chia  (szałwia hiszpańśka) są wykorzystywane przede wszystkim w celu zmniejszenia ryzyka chorób sercowo-naczyniowych ze względu na dużą  zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych w tym aż 18,5g na 100g kwasów tłuszczowych n-3.  Ponadto zawierają, antyoksydanty w tym szczególnie dużo witaminy E, magnezu, wapnia oraz ogrom błonnika (aż 34,4g w 100g).  Nasiona CHIA okazały się obiecujące w zapobieganiu wystąpienia wysokiego poziomu cholesterolu oraz redukcji ciśnienia skurczowego.

Chia z granatem

Niektóre badania  sugerują także, że olej z  nasion szałwii Hiszpańskiej ma właściwości antynowotworowe. Olej zmniejszał wzrost nowotworu i przerzutów przez hamowanie mitozy, czyli pod względem replikacji komórek nowotworowych. Jednak dotychczasowe badania były przeprowadzone na myszach.

Co ważne egzotyczne nasiona CHIA składem i niektórymi właściwościami przypominają nasiona siemienia lnianego wysokoleinowego, które są tańszą i co ważne lokalną alternatywą 😉

Nasiona Chia po zalaniu wodą, sokiem czy mlekiem zwiększają swoją objętość i podobnie jak ziarno lnu nabierają glutowatej struktury (podobnej do skrzeku;). Można je wykorzystywać do robienia koktajli, puddingów, deserów, dodawać do owsianek, kasz.

Jeden z moich ulubionych sposobów na CHIA to

PUDDING Z CHIA i granatem

  • 2 łyżki nasion chia
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • łyżka nasion granatu
Wieczorem zalać nasionka mlekiem, wymieszać. Ostawić do lodówki. Rano posypać granatem i się delektować :)

 

 

Skontaktuj się z nami

Umów wizytę już teraz

Zadzwoń 502 501 596